Julen är över för den här gången.

Har inte haft ork, lust eller inspiration att skriva här dom senaste veckorna. Det mest har kretsat kring jobb, eller julförberedelsen och minimalt annat. ;)

Julafton tillbringade vi här hemma med mina föräldrar och min farmor och farfar.
Barnen fick en hel hög med julklappar det var tv-spel, lego, barbie, pet shop, filmer, legospel, memory, kläder, böcker, målarsaker, pussel, osv osv.
Jag själv fick en parfym av familjen, barnen hade valt ut den (med Patriks godkännande förstås) ;) Och jag hade köpt en parfym till Patrik med (vi är för påhittiga vi) ;)
Amanda var kaxig som få innan tomten kom och skulle skälla på honom för att han kastat ut så mycket snö över hela stan. Men när han väl kom så hade kaxigheten försvunnit men en kram fick tomten iallafall. ;)
Wille var redan förra året skeptisk till tomten, han är övertygad att någon klätt ut sig till tomten, undrar var han fått det ifrån. haha Vår smarta kille!
Juldagen stannade vi hemma hela dagen och lät barnen pyssla, pilla och leka med alla sina leksaker som dom fått. Under dagen blev Amanda dessutom magsjuk, mindre trevligt.
Igår firade vi nyårsafton hemma hos Sofie, Dan och Vincent. Vi käkade toppen god mat och hade det jätte trevligt. Barnen lekte och skötte sig bättre än vi vågat hoppas på. ;) Dom till och med gick o la sig där helt självmant. Vi hade lovat att väcka Wille till raketerna. Som alla andra år är han mindre intresserad när det väl sätter igång. Men lite såg han endå. Sen drog vi hem två slagna hjältar i pulkorna.
Imorse sov Amanda till kvart i nio och Wille vaknade nångång vid halv tio. Skönt ! Resten av dagen har vi spenderat med att spela spel och pyssla här hemma, vi har varit ganska trötta hela gänget.
Nu ikväll har jag och Patrik haft mys i soffan och kollat på film.
Fick ett ryck på eftermiddagen och gick ut och gick en promenad. Fast jag var trött som en gnu men det kändes bra att röra på sig lite och få friskluft.
Nu tror jag att jag ska krypa ner i sängen så jag är piggare imorgon. Har lite (läs väldigt mycket) som behöver göras imorgon.
Godnatt

Kommentarer
Postat av: sofie a

tack så mkt för en super trevlig nyårsafton! barnen var så duktiga:)kraam

2011-01-05 @ 21:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0