Pysslig

Känner för att göra saker just nu. Eller precis just nu är jag trött och slö ;)
Helgen gick fort, alldeles för fort.
Lördagen var vi nere på stan en stund, var nån slags miljödag eller nått sånt och vi var där bara för att Patrik var där och visade upp sopbilen. På eftermiddagen var vi på barnkalas.
Igår så tvättade vi bilen och efter det åkte vi till mamma och pappa en sväng. Amanda fick stanna där en stund, (barnen turas om att ibland få vara hos sin mormor och morfar själva och den här gången var de Amandas tur).  Då åkte vi hem och tömde dammen på framsidan, hittade 7 stycken vattensalamandrar där till Willes stora glädje. Skurade iallafall ur dammen och fyllde på nytt rent vatten och stoppade i salamandrarna igen, får se om dom kommer trivas nu när vattnet är rent ;)
Sen skurade vi utemöblerna på framsidan och städade lite här inne.
Idag har jag tvättat alla fönster på nedervåningen. Så käkade vi lunch ute på framsidan men det var så jäkla varm och vi fick trycka in oss i hörnet där det var skugga, jag VET det är hemskt att klaga på värmen nu när den äntligen kommer men gud så varmt det var.
Nu har barnen vilat en stund, eller det var tänkt att dom skulle vilat, men dom har mest bökat och krånglat. Funderar på om vi ska ge oss iväg och plocka lite vitsippor. Barnen älskar att plocka blommor och förra skörden med tussilago har vissnat.
Undrar om jag orkar rensa lite ogräs och skura möblerna på baksidan med. Och kanske kanske tvätta fönstrena på övervåningen. Hmm får sätta fart om jag ska hinna, ska träna ikväll med.
Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0