Långfredag

Idag har hela familjen varit lediga. Så härligt! Jag fick sovmorgon, Lyx! Fast det är ganska vanligt på helgerna att jag får det, Patrik är alldeles för snäll. =)
Vi åkte in en sväng till Nyköping och köpte skor till barnen, och tofflor. Jag kilade in och fyndade lite på rusta oxå. Så åkte vi hem och åt lunch. Sen kom jag på att vi skulle köpa sele och koppel till katterna så vi åkte in till Nyköping igen och shoppade lite till. ;)
När vi kom hem så kopplade vi katterna. Tassa som försökt rymma hur många gånger som hellst var asrädd och det tog över en timme innan hon försiktigt smög runt lite lite på gräsmattan. Oso kutade nervöst runt en stund och la sig sen i solen. Båda två tuggade frenetiskt på alla grässtrån de kunde hitta. Tror det var någe nervöst ticks dom fick. Det blir nog bättra om det får komma ut ett par gånger till. Så plockade vi bort stödhjulen på Willes cykel. Han och patrik cyklade iväg och hamnade sen på någon grusplan med byggda hopp och sådär och där började dom att åka runt. William var jätte modig, när han kom hem var han så stolt så vi fick åka dit hela familjen och titta på honom. Han blev väldigt uppspelt och det slutade tillsist med att han ramlade och rev upp en lång reva på låret. Kraken. Nya tag imorgon.
Sen har det varit soffmys och nu sover spillevinkarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0