Härliga ledighet

Igår jobbade jag ioförsig till 14.30 och efter det åkte vi hem till mamma o pappa och åt påskmat. Trevligt och gott. Barnen fick leta påskägg oxå som morfar gömt. Amanda gick fram till morfar och sa:
-Morfar varför har du gömt påskägget?! (tittar med väldigt sträng min på sin stackars morfar)
- För att du ska ha kul och leta lite, svarar morfar snällt.
- Men vart har du gömt det då? (ännu strängare min, plus ställt sig bredbent med händerna i sidorna)
- Morfar är så glömsk så han vet inte....
-VA!? (sträng min byttes till förtvivlad min)
Haha ;)
Med lite hjälp på traven hittade dom sina påskägg så nu har dom godis som kommer räcka ända fram tills nästa Lördag.
Idag har vi varit ute hela långa dagen, rensat ogräs på framsidan, det rensades ju inte nångång förra året vad jag kan förstå. Ingen bodde ju här då, så det finns en hel del att ta tag i.
Sen har vi även varit ute med katterna lite till, dom vänjer sig mer och mer. En sväng på förmiddagen och en sväng på kvällen. Nu ikväll så kilade en igelkott förbi, det var väldigt intressant och fruktansvärt läskig tycket katterna. ;)
Vi har även hunnit med att leka en hel del ute. Har fått friskluft så det räcker för en hel vecka. ;)
Nu är jag trött.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0