Övervinna rädsla

Myskvällen blev lyckad igår, glodde på kärleksfilmer och käkade godis. Men som alltid så lessnar jag ganska snabbt på att vara själv så sen blev myset mest ett låååångt väntande på att mina kära sambo (som inte trodde han skulle vara hemma senare än 23) skulle komma hem. Kan meddela att han snurrade in här vid 01.30 och då sova jag ;)

Idag skulle vi ( jag) ta tag i en av mina rädslor och som jag har en enorm ångest över. Köra bil, nu garvar säkert alla läsare på sig... har man körkort så har man. Men iallafall det var en grej som hände för länge sen (typ 2006 eller nått) och då blev jag skrajj och sen har jag skjutit på att ta tag i att börja köra igen. Jag har alltså inte kört bil sen dess. Ju längre tid det har gått desto räddare har jag blivit. Skitlarvigt jag vet... men man kan ju inte styra över sina känslor som ni vet. ;)
Men iallafall idag tog jag tjuren vid hornen och skit nervös, darrig och illamående så har jag kört runt varv på varv i Oxelösund och Nyköping med min underbart stöttande och lugna sambo som peppat mig att fortsätta. Allt gick bra, inga motorstopp, inga överkörda människor och inga märken på varken våran eller nån annans bil eller egendom heller. Kan ni gissa att jag är stolt över mig själv? Så stolt att jag kan spricka. Jag som till och med hade funderat på att klippa mitt körkort och slänga det för att jag trodde att jag aldrig skulle våga igen.... tur jag inte gjorde det.
Nu är jag helt slut psykiskt, det tar på krafterna att vara modig. ;)
Idag har William varit på kalas på rosvalla. Dom bowlade, åt mat och fikade där. Det var en av hans kompisar från gården vi bodde på förrut, Julia som fyllde år. William hade haft super kul (första gången han bowlade, om man inte räknar med Wiispelet då) och var så mallig när han kom hem och berättade att han minsann fått en strike en gång. Våran stora prins.
Har förövrigt haft en riktigt jä**a skitvecka så jag är glad att en ny börjar imorrn. Den måste bara bli bättre.... Håll tummarna!
Bye

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh vad du är MODIG!!!! Wow, fan va du är bra!! Riktigt imponerad, nu får du hålla i det här och köra lite oftare ;) Asbra gjort!!

Kram

2010-11-15 @ 22:53:20
URL: http://orcinusorca.blogg.se/
Postat av: Karin

Åh vad du är MODIG!!!! Wow, fan va du är bra!! Riktigt imponerad, nu får du hålla i det här och köra lite oftare ;) Asbra gjort!!

Kram

2010-11-15 @ 22:53:39
URL: http://orcinusorca.blogg.se/
Postat av: Linda

Så otroligt duktigt av dig!! Du ska absolut vara stolt över dig själv!!

Vet inte vad som hände som gjorde att du slutade köra bil, men det måste varit nåt riktigt jobbigt eftersom du inte vågat köra bil sen dess..

Skitmodigt gjort!!

Kram

2010-11-15 @ 22:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0