Veckorna går

Har lite mindre blogg lust just nu. Det händer liksom inte så mycket mer än att jag antingen jobbar eller är hemma med sjukt barn (=Amanda) I princips varje vecka har jag varit hemma någon dag för att hon har haft feber. Just nu har hon öroninflammation, när vi hämtade ut pencilin till henne så sa dom på apoteket att dosen var för låg för henne. Läkaren vägrade öka på så nu får vi köra på för lågt. Jag nojjar som tusan över det för igår gnällde hon över värk i andra örat + att hon fortfarande har feber fast att hon nu har ätit medicin 2½dag. Jag vet jag kanske bara oroar mig i onödan, men allt har ju lyckats drabba henne nu på sistone. Med tanke på hur många okompetenta läkare vi har träffat hittills så blir man ju inte förvånad om den här har doserat fel oxå. Ok jag ska inte döma henne än men är Amanda inte feber fri imorgon är det jag som ringer vårdcentralen imorgon och sen får man väl börja kräva att få träffa läkare som klarar av sitt jobb.
Faan jag har gått och blivit en riktig gnällkärring hör jag. Skyller det med på sjukvården.
så är det här omkring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0