trött, sliten och alldeles slut

I fredags visade det sig att Amanda hade öroninflammation igen (alt. fortfarande). Så det blev en annan penicillin sort den här gången och hon ska ha den tre gånger om dagen i sju dagar. Så nu jäklar ska vi slå ut bakterierna ordentligt, tyvärr slår den även ut magen på henne oxå. Så hon är super dålig i magen. Menmen man kan ju inte få allt här i världen.
Igår hade vi tid på lasarettet i Nyköping med Amanda. Utredning av hennes astma. Samma läkare som missade att Amanda hade dubbelsidig öroninflammation, halsfluss, lunginflammation och rs-virus sist. Jag påpekade det och jag måste faktist erkänna att det kändes lite bättre den här gången. Hon ställde 1 miljon frågor om allt möjligt och kände, klämde och lyssnade på Amanda. Så det kändes endå som att hon gjorde en grundlig undersökning. Fick remiss till att göra ett pricktest oxå.
Både igår och idag har det varit grymt bra väder. Solen har skinit och det har varit riktigt varmt ute så större delarna av dagarna har vi spenderat ute.
Idag var Wille ute i princip hela dagen mellan 7.30- 18.30. Han var inne lite snabbisar och käkade och drack vatten. Men så lyste hela han i rött ikväll oxå och skitig va han. Fattar inte, ungen måste ju rulla sig i sandlådan så smutsig som han blir. Men å andra sidan är det ju kanon att han är ute och leker. Får skaffa en tvättmaskin till tror jag. ;)
Just ja fick samtal från sjukan idag, Amanda hade fått en tid till pricktest redan imorgon. Som tur är kunde Mari på jobbet jobba åt mig så vi kunde ta den tiden. Perfekt att få göra det så snabbt så vi kan stryka ev. allergi. Den stora ångesten just nu är ju att det ska vara katterna som gör henne sjuk. Det skulle vara en mardröm. Dom underbara små liven har ju blivit som familjemedlemmar nu och jag vill verkligen kunna ha kvar dem. Menmen det återstår att se.
Jag har gått och blivit förkyld oxå, typiskt.
Dax att packa iordning för morgondag och sen duscha.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0