Igår var det Amandas födelsedag

Det firade vi med feber och prickar.
Började dagen med att gå till bvc på 2 års kontroll. då mådde Amanda bra, utan feber och prickar. Hon vägde 12,9 kg och är 86cm lång (tror jag det var). Våran stora tjej. Men eftersom att hon är lite kortare än medel så ska vi tillbaka i Augusti och mäta igen. Vi får lägga henne i sträckbänken tror jag. ;)
Efter att vi varit där åkte vi till mamma. Då upptäckte jag prickarna över hela Amanda. Där fick Amanda två tröjjor av mormor. En som det står "Här kommer trubbel" och en som det står "jag är inte bråkig, bara kreativ" eller någe sånt. Minns inte nu. Texterna passade iallafall väldigt bra på Amanda. ;)
Väl hemma för att äta lunch tog jag feber på henne och det visade sig att hon hade det.
Patrik kom hem på lunchen och Amanda fick sina paket. Hon hade fått en rosa och lila dinousaurie av Wille på morgonen. Nu fick hon en rosa spegel med rosa fluff runt av Wille. Av oss fick hon en dockvagn och en dockvagga. Hon blev överlycklig över vagnen. Det har hon velat ha länge.
På eftermiddagen gick vi ner på stan en sväng. Vi gick förbi vårdcentralen för att fråga om man borde söka läkare för prickarna. Fick komma in på en gång och visa upp dem. De tyckte att det påminde om scharlakansfeber. Men dom var osäkra så vi skulle avvakta tills idag. Sen gick vi hem och åt tårta med Patrik.
På kvällen käkade vi pizza tillsammans med mamma och Viktor.
Sen fortsatte Amanda att fira sin födelsedag genom att vara jätte ledsen halva natten innan hon somnade helt utmattad i våran säng.
Idag har hon fortfarande feber och prickarna har spridit sig till armarna och i handflatorna och under fötterna. Dom prickarna verkar dessutom göra ont. Dom ringde från vårdcentralen nyss och frågade hur det var med henne, när jag berättade allt så fick vi en tid kl 16 till henne.
Nu är det dax för lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0