Är det inte det ena så är det de andra

Sitter i soffan och kikar på melodifestivalen, andra chansen.

Amanda var sjuk hela veckan, började med ögoninflammation och sen blev det feber och en ordentlig förkylning. Igår var hon relativt pigg men vi var hemma då med. Vill att dom ska ha en feberfri dag innan dom går till dagis.
I natt vaknade Wille och var jätte ledsen, rusade in för att se vad som hänt.
-Mamma, min röst är borta...
-Nejdå, du har den kvar. Du har nog bara drömt någe.
-Neeej jag tror det kommer bakterier från magen som kryper upp i halsen och tar bort min röst.
-Wille, har du ont i halsen?
-mmm

Japp det går att beskriva halsont på dom mest underliga vis ;)
Idag har han för er som undrar 39 graders feber, halsont och hosta.
Tror ni det är för mycket att hoppas på att få jobba nästa vecka? Börjar nästan bli pinsamt att ringa jobbet och säga att barnen är sjuka. Menmen, man kanske skulle anställa en barnflicka eller någe som kan ta hand om de små liven när dom är sjuka. Äsch det skulle inte funka, jag är för blödig när mina små hjärtan är sjuka. ;)

Påtal om sjukdomar så är jag rätt sliten jag med, vet inte om det är pga sömnbristen från veckan som gått eller om man blivit smittat av någe skit. Har lite lite ont i halsen oxå. *suckar*

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0