fyyy bubblan

Jag har förr tyckt att det varit lite små larvigt att vaccinera sig mot influensan. Men jag har heeelt ändrat uppfattning. Jösses så dålig jag varit. Jag kan inte minnas att jag någonsin haft så hög feber förr eller iallafall inte så länge. Och det gick inte ner heller av att jag tog alvedon. Jag har i princip varit däckad sen i onsdags eftermiddag till igår då jag orkade med lite grann men eftersom att jag i princip bara fått i mig ett par skedar glass och några klunkar cola på dom här dagarna och utöver det ammar Amanda kan jag lova att jag var lite smått skakig och matt igår.

I natt vaknade vi av världens illvrål från Willes rum, upp och stoppade om honom. Vi trodde han bara drömt mardröm. Men sen skrek han hela natten. Gav alvedon men det blev inte bättre. Vid sex tiden gick vi upp och då skrek han ännu värre och då började det oxå att rinna ur örat. Massor! Ringer sjukvårdsrådgivingen i hopp om att få en tid till en läkare. Men icke, vi fick återkomma om en timme då dom inte hade öppnat tidsbokningen än. Ringde vid sju, men då hade dom visst sagt fel så vi fick vänta en timme till och slutligen fick vi tid klockan 10.15. Under tiden har William legat och skrikit på soffan att vi ska ta bort örat... lilla kraken.  Utöver det så har Amanda oxå strulat hela natten och när vi tog upp henne visade det sig att hon hade 39,4 graders feber, super täppt i näsan, hostar och skriker och drar sig i örat. *suck* Ser till att hon oxå får en tid till doktorn. Lika bra att kolla upp henne med när vi endå är där.
Summan av allt blev att Wille har en ordentlig öroninflammation, ingen vet riktigt varför det har gjort SÅ ont på honom (han har ju rör och då ska de ju inte bli så där kritiskt) men men nu är det ju lite bättre iallafall. Amanda har bara en ordentlig förkylning så det var ju väldigt skönt iallafall.
Den här dagen har väl mest gått åt till att samla igen lite sovtimmar och bara tagit det lungt.
Undrar om vi är den mest sjukdomsdrabbade familjen i Oxelösund?

Kommentarer
Postat av: Linda

Stackars er.. vilken himla otur ni har. Å stackars Wille, lillplutten. Måste har varit hemskt eftersom han skrek sådant.. Hoppas att ni mår bättre nu allihop. Många kramar

2009-01-17 @ 22:32:09
URL: http://nallis76.blogg.se/
Postat av: Karin

Vad kul att vi kan liva upp!! ;)



Och fyyy bubblan, det där vill jag aldrig vara med om :S Hoppas ni får vara friska lääääääääänge nu!!!

Kramar

2009-01-19 @ 15:13:17
URL: http://mittsnurrigaliv.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0