Magsjuka!

Natten till torsdagen vaknade Wille och kräktes massor. Men sen under dagen var han bättre och på fredagen sa han att han hade ont i magen men annars märktes inget. När jag kommer hem från jobbet i fredags så möts jag av en liten hängig dam. Patrik berättar att hon har 39,5 graders feber. Typiskt tänker jag, ska hon bli sjuk nu igen. Hinner precis få av mig skorna så kommer Wille rusandes och sliter upp toa dörren och spyr som en tok igen, fick över hela mig oxå. Det var bara att kasta in alla kläder i tvättmaskinen och sätta igång och tvätta. Jag, Patrik och Amanda käkade kvällsmat, Wille va inte sugen av förståliga skäl. Vi la barnen och jag kände mig orolig i magen. Men trodde det var inbillning för att Wille precis kräkts massor. Men bara en stund senare fick jag sitta hela kvällen på toa, blev jätte dålig och yr. Kändes som om jag skulle svimma hela tiden. Låg på soffan när Patrik kilade upp till Amanda som vaknat och var ledsen i sängen. Då hör jag hur Patrik säger "Men inte du oxå!". Japp, Amanda hade spytt ner hela sängen och sig själv. Och så fortsatte hon precis hela långa natten. På Lördagskvällen drabbades Patrik oxå. Så jag kan lova att det har varit en mycket lugn dag idag. Amanda och Patrik är nog dom som är piggast, Wille är fortfarande väldigt blek och trött och jag mår fortfarande illa och känner mig matt och yr. Behöver jag säga att tvättmaskinen inte stått stilla många minuter sen den började köras i fredagskväll och det finns fortfarande en hel del kvar. *suck* Nej nu ska vi förbereda barnen för sängen så dom kan hoppa i säng efter julkalendern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0