Promenader hela dagen lång!

Idag började William på dagis klockan elva. Mamma följde oss dit och tillbaka.
Väl hemma käkade jag och Amanda lunch och sen sov hon medans jag slappade lite. Halv två kilade vi till dagis i spöregn, då var det dax för Amandas inskolning att börja. Var kvar där en halvtimme för att sen gå iväg. Hon skulle prova att stanna där utan mig ett tag. Så jag kilade ner på stan en sväng, träffade mamma där så vi gjorde lite ärenden, gick på bibblan och lite så. Hittade även ett mjukdjur som var en "dinosauriefågel" som Wille önskat sig sen hans leksak försvann. Vi har letat som galningar men inte hittat någon. Det var egentligen en hundleksak. Men jag la undan den för typiskt nog hade jag inga pengar med mig.  Sen kilade jag tillbaka till dagis igen, då hade Amanda varit där i 1½ timme. Hon hade lekt en massa och även hunnit med att käka mellis. Hon hade varit glad hela tiden och även drukigt ur pipmugg (som hon totalvägrar här hemma, busungen). När vi väl kommit hem var jag riktigt trött i benen efter alla promenader. Patrik kom hem strax efter oss och hade stannat till vid affären och köpt dinosauriefågeln och Wille blev överlycklig. Så glad att han bytte ut den mot sin snuttis som han haft när han sovit sen han var bebis. Stora killen, får se hur länge det håller i sig. ;)
Ikväll har vi inte fått så mycket gjort. Imorrn ska barnen till dagis en sväng till. Men då ska dom vara där samtidigt så det blir bara två vändor dit. Skönt!


Busungen som blivit stor och börjat på dagis!

Kommentarer
Postat av: Mipi

Hon e ju bara så söt =)

2009-08-15 @ 10:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0