Då var livet igång då

Ja men då har verkligheten startat, alltså jag har börjat jobba igen. Skulle ha börjat i Måndags men då var Amanda sjuk, och i Tisdags var jag ledig. Men så Onsdag morgon så var det dax. Och då kan jag lova att verkligheten kom med storm. Går ju till dagis med barnen, och denna morgon ÖSREGNADE det, ni vet så där mycket att det spelar ingen roll om man har regnkläder man blir dyngsur endå... badkläder hade passat bättre. Knallade iallafall först ut en sväng med Pepsi och så till dagis och sen till jobbet, allt som allt tog det lite över en timme och det ösregnade precis heeeela tiden. Då fick jag en dos av verkligheten så jag teg. ;)
Annars har veckan flytit på bra, barnen älskar dagis även om dom är super trötta när dom kommer hem, det är jag med efter jobbet. ;)
Tar väl ett par veckor innan alla nya rutiner sätter sig ordentligt men det är endå skönt att komma tillbaka till vardagen igen.
Igår så jobbade jag så Patrik fick åka med barnen på barnkalas mellan 12.00 och 15.00. Det var Oscar som firade sin födelsedag. Vi träffades sen hemma i drygt två timmar så jag fick pussa lite på Patrik som fyllde år då. Sen åkte  jag, barnen och mamma till Oscar (det var för släkten då) och var där ett par timmar. Kan lova att barnen var helt slut när vi  kom hem.
Idag åkte jag, Patrik och William till Vincents dop. Det var trevligt och gott fika fick vi efteråt. Amanda fick stanna hemma hos mormor, tänkte att hon kanske skulle tycka det var rätt tråkigt att sitta stilla i kyrkan. Wille har ju så mycket tankar och ideer, när vi sa att Vincent skulle döpas så såg han så allvarlig ut, då frågade jag vad det var. Wille frågar då tyst, är man död då? ;) Inte lätt och hålla reda på allt! I kyrkan satt han förövrigt och sa Amen efter allt som sas. ;)
På eftermiddagen så gick jag, mamma och barnen till ankdammen och matade ankorna. När Amanda står där bland alla fåglar som försöka rycka loss brödbitarna för hennes händer så utbrister hon plötsligt "Pippi!". Hon är så extremt charmig, hon vill inte inte prata annars men ibland bara utbrister hon helt plötsligt ett ord sådär. Gullunge!
Nu borde jag gå och lägga mig för jag är grymt trött. Jag lovar att jag inte kommer i säng före tolv även fast att jag varje kväll lovar mig själv att lägga mig vid tio.

Kommentarer
Postat av: dani

vilken rolig blogg!

2009-09-01 @ 14:24:25
URL: http://popcornpuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0