Oxelömarknad + Dagen

Igår var det Oxelömarknad här. Årets höjdpunkt typ. Enda gången det händer nått kul här!
Wille stod startklar redan vid sju tiden på morgonen, ville ner till tivolit och åka tåg. ;) Marknaden som öppnar nio. Så det blev två ganska så långa timmar för honom att vänta. Vi gick ner iallafall, jag, Patrik och Wille och åkte tåg och kikade runt i alla stånden. Hittade ett leksakståg till Wille som blev väldigt uppskattat. Patrik gick hem lite tidigare eftersom att Nova var hemma själv (med Peppen) och hon hade skött sig prima. Inte en enda möbel var söndertuggad, eller inget annat heller för den delen.
Jag och Wille knallade runt lite ett slag till, träffade Agneta en snabbis och lite sånt. Sen gick vi hem och åt lunch och sov middag. Jag var inte helt frisk så jag behövde oxå sova.
Vid halv tre kilade jag och William ner igen och mötte upp mamma på marknaden. Så då fick Wille åka karusell tre gånger till, han fick en ballong och så kikade vi runt ett par varv till. Jag köpte strumpor som alltid såklart. =)
När vi kom hem bytte vi om och gjorde oss iordning för då var det dax att åka hem till Patriks pappa och hälsa på. Vi käkade pizza där. Och när Patrik och Leif satt vid datorn så satt jag och Wille och kollade på bolibompa. Vi avslutade kvällen med att käka glass i hamnen.

Idag har jag mått ganska bra faktist. Hostar massvis och det blir värre av värmen så jag är inte ute och ränner allt för mycket vill jag lova.
Vi städade lite här i morse, eller röjjde undan det värsta bara. Så det ser någorlunda snyggt ut. Sen har jag tvättat en del och lite sånt.
Var hemma hos farmor och farfar och grillade, mamma, Henke och Lina var oxå med.
När vi kom hem så badade Wille medans jag satt och löste sudoku. =)

Nej nu är det dax att sova lite. Har väldens värk i huvudet tack vare hostan. Hoppas den ger sig snart.
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja visst är det kul med marknaden :)
Nåt skojigt måste ju hända här oxå hihi.
Kramar

2008-05-12 @ 10:41:15
URL: http://nallis76.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0