Impuls-shopping

Lämnade William på dagis vid nio idag. Sen åkte vi in till Nyköping och skulle kolla in två olika bilar (kass på märken) som vi pratat om att kanske köpa, OM hundbur + vagn fick plats och OM bilbarnstolarna fick plats utan att nån skulle behöva sitta som ett dragspel (typ jag) nånstans sen. Kikade på dem, och provkörde en av dem och vi blev inte alls nöjda. Satte oss på Max och surade för att vi blivit besvikna. Precis som vi skulle ge upp och åka hem efter att ha funderat på andra olika kandidater till bil (Patrik är väääääldigt kräsen) som kom han på att Mazda kanske är ett bra val men frågan är ju om hundbur plus barnvagn skulle få plats. Jaja men vi åkte och kikade iallafall. Hittade en som passade oss perfekt. Vi kikade och så var det dax att åka hem och hämta Wille från dagis. Vi samlade ihop bilbarnstolarna och åkte tillbaka till Mazda och provkörde och plockade in båda stolarna för att se om de var bra utrymme kvar. Och jo då, över förväntat. Så jaaa vi slog till och köpte den. En sprillans ny bil. Bara sådär. Visst jag har gjort många impuls köp i mitt liv... men en sprillans ny bil... hrmmm... ;)
Menmen så kanske att vi får hem den på fredag.
Sen åkte vi till Willys och handlade och så hem och käkade mat.
Annars ikväll har vi varit ute på en sväng med hundarna, börjar bli jobbigt med skogspromenader (föredrar plan mark just nu), hämtade en bilnyckel hos mamma, dammsugit och tvättat golv och lite sånt smått och gott. Börjar faktist bli riktigt trött.
Får se vad som händer imorgon. Har en hel del som borde bli gjort eftersom att jag var sjuk förra veckan och inte fick något gjort alls då. Om bara hostan kunde ge sig så man kunde andas normalt.
Nej nu ska jag plocka i och ur diskmaskinen och sen blir det till att lägga sig i soffan.
Gokväll!

Kommentarer
Postat av: Karin

Men grattis (eller vad säger man?), det där med hundbur plus vagn är inte det lättaste.. Vi var tvugna att köpta ny bil ju för att få in vagnen bredvid buren, köpte dock inte en sprillans, vilken lyx!!
Hoppas du blir av med hostan snart!!!!!!
Kram

2008-05-12 @ 22:35:20
URL: http://singbear.blogg.se
Postat av: Patrik

Mouhahaha.... Mazda 6 Sport Kombi!

En sådan är det, samma färg:
http://195.149.144.149/images/42/4243470875.jpg

Puss puss för att du står ut med mig och mina vanor...,ovanor och min kräsna läggning! =)

Älskar dig!

Hmmm vilka 18" fälgar skall jag köpa till den......

2008-05-12 @ 22:43:13
Postat av: Linda

Å vad avundsjuk jag är på er. Jag vill oxå ha en Mazda 6 :) Den är ju så snygg ju :)
Så grattis till nya bilen :)
Kramar

2008-05-13 @ 12:46:51
URL: http://nallis76.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0