Hejsan Hoppsan

Tiden bara rinner iväg.
I Tisdags tror jag inte att jag gjorde så mycket på förmiddagen. På eftermiddagen så skulle jag rensa lite ogräs på bakgården tänkte jag. Men det slutade med att jag satt i sandlådan med William och silade bort grus och pinnar.
Sen kom Lina förbi här en sväng. Hon hjälpte mig att gå ut med hundarna och lite sånt. Höll mig sällskap när Wille badade och sen bjöd vi henne på finmiddag. Köttbullar och mackaroner! =) Och så var det tv-kväll oxå! Jätte trevligt att ha henne här, tror faktist jag ska anställa henne som min hjälpreda nu när jag är gravid! =)
Igår så var vi hos barnmorskan på kontroll. Det såg ut som vanligt förutom att järnvärdet hade stigit massor. Skönt eftersom jag hade legat väldigt lågt ett tag. Men nu är det uppe över godkänt gränsen igen. =)
På eftermiddagen kilade vi över till mamma och pappa och på kvällen kikade vi på elden. Fast Wille var mest impad över brandbilen såklart.

Idag har Patrik varit ledig och vi har inte gjort någonting på hela dagen. Bara slöat och slöat. Fikade med mina föräldrar och sen slöade vi lite till innan vi grillade och sen låg på soffan och kollade på film. Rätt skönt att bara ta det lungt men jag får lite smått dåligt samvete. Är ju endel jag borde ha fått gjort. Menmen är ju en dag imorgon oxå.

Det blev ju ingen uträkning igår så den kommer idag:
Du har gått 253 fulla dagar av 280 
Du är i vecka 37 
Du har gått 36 fulla veckor och 1 fulla dagar (v36+1) 
Du är i 8:e kalendermånaden 
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), 
Du är i trimester tre. 
Du har 27 dagar kvar till förlossning
91% av graviditeten är avklarad! =)

Är det bara jag som tycker det, men går inte den här graviditeten alldeles för fort. Jag har knappt vant mig vid att jag är gravid, vi har inte tänkt ut någe namn, jag har ingen aning om var alla bebis grejjer är. Borde kanske försöka rota fram bilbarnstolen iallafall. Sånt börjar jag väl förbereda typ när vattnet går och värkarna tagit i som värst. Jag är ju känd för att vara ute i god tid. Kan nån ge mig en spark i arsle så jag tar tag i de här sakerna snarast?!

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja men jag har ju sagt hela tiden att det går superfort för dig!!!!!!
Du får väl skicka hem Patrik att leta fram alla saker när du ligger på bb och myser :P
Kram

2008-05-02 @ 13:19:23
URL: http://singbear.blogg.se
Postat av: Linda

Hihi.. Ja jag tycker oxå det har gått fort. Tycker inte det var länge sen du berättade att du var gravid :)
Men det är väl å andra sidan skönt, att det går fort?
Klart vi ska ta och ses nån dag. Det var ju ett tag sen nu.
Kram

2008-05-03 @ 15:54:42
URL: http://nallis76.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0