Förlossningen.... igen

Igår fick vi åka in till förlossningen igen. Jag har som en punkt (typ stor som en knytnäve) som värker någe alldeles förskräckligt. I förrgår tänkte jag att jag säkert bara slagit i lite grann eller något sånt. Men under natten blev det bara värre och igår morse kunde jag knappt vrida kroppen än mindre hosta eller komma åt det stället utan att det gjorde förskräckligt ont. Så jag ringde in och skulle fråga vad det kunde va. Och dom ville ju självklart att vi skulle komma in och kolla. *suck* Det är sååå tråkigt där. Menmen lika bra att kolla upp tänkte jag. Det går säkert fort, optimist som man är.
Väl inne skulle jag sitta med en sån där grejj på magen för att mäta hjärtljuden på bebis. Det visade sig att bebis var stressad så då fick jag sitta där typ en och en halv timme innan bebis äntligen lugnade ner sig och somnade. Och då gick dens hjärtljud ner till normlat igen. Då skulle jag på undersökning + ultraljud. Mitt under ultraljudet blev jag svimfärdig och började må jätte illa. Fick ont i magen och pulsen steg så det dånade i öronen på mig. Så vi fick avbryta undersökningen och jag fick gå och sätta mig och dricka lite juice tills jag blev lite piggare. Då fick jag sätta mig och göra en kurva på bebis hjärtljud igen för att se om den blivit stressad över att jag mått dåligt. Men den var helt oberör som tur va. Värken i magen är, som dom tror iallafall, en muskel som blivit överansträngd på något sätt och alltså krampar hela tiden. Vilket inte blir bättre av att den kämpar med att hålla upp min jätte mage, + hjälper till när jag hostar, reser mig, vrider mig osv osv. Kan nog räkna med att ha den värken tills bebis är ute. Jätte jobbigt. Men skönt att det inte var någe värre iallafall.
Sen var det bara att sätta gasen i botten och åka och hämta Wille, och så ner till bvc med honom för han hade läkarbesök. Han är ju fortfarande lös i magen. Doktorn tror att han kanske har Toddler's Diarrhoea. Typ att han inte får äta så mycket fibrer för hans tarm jobbar för snabbt. Aja något liknande sånt. Så nu ska han undvika grönsaker och frukt i tre veckor bland annat.
Efter det läkarbesöket bar det vidare till veterinären där Nova skulle få sin valpspruta och sen till apoteket och köpa vitaminer och järntabletter till mig.
När vi kom hem skulle hundarna rastas och sen var jag helt slut faktist.
Lagade lite mat och sånt småpyssel innan jag hamnade på soffan resten av kvällen.
Nej nu vill hundarna ut igen så jag skriver väl mer ikväll.
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Linda

Det där lät ju inte kul. Får hoppas bebisen tittar ut snart då, så du slipper ha ont.
Å stackars Wille som aldrig blir bra i magen. Hoppas att det hjälper med det här nu. Fast tråkigt om han inte kan äta frukt å grönsaker ju.
Kramar

2008-05-14 @ 11:38:50
URL: http://nallis76.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0