Äntligen är hon här!

I måndags kväll vid sju tiden kom första värken. Jag trodde först att det var jag som hade ätit något dåligt så jag vankade av och an hemma tills Patrik påpekade att det kanske är förlossningen som startade. Började packa lite och sen gick det undan. Gjorde bara ondare och ondare. Ringde mamma som fick hämta Wille och Peppen och sen körde vi till Patriks mamma med Nova. Väl framme vid förlossningen var klockan drygt kvart över tio. Och vid elva var jag öppen fyra cm. Shit tänkte jag så mycket värk för några futtiga cm. Lite över en timme senare var jag helt öppen och började krysta. Men då fick bebis för sig att nu ville hon inte ut längre så fast jag kämpade på för kung och fosterland så kom hon inte. Vid två på natten satte dom dit sugklocka och sju minuter över två är hon född. Våran lilla prinsessa. Fy f**n vad jobbigt med ändå så härligt! 4130g och 52 cm lång. Stora damen! ;) Vi sov några timmar och vid tre på eftermiddagen var vi hemma igen. Så skönt.
Vi mår jätte bra hela gänget. Är lite trötta kanske. Särskillt efter i natt då amningen inte ville funka alls så Patrik fick åka till BB och skaffa ersättning. Men efter det sov vi som små stockar.
Wille har än så länge tagit det jätte bra, han är nyfiken och vill gärna bära henne (!!) och mata henne med kex. Svårt att få honom att förstå att inget av det är speciellt aktuellt men han får vara med så mycket det går iallafall. Vi hade köpt en tågbana som han fick från "bebisen" när vi kom hem och den är snäppet intressantare än lillasyster! ;)
Vi har inte riktigt bestämt oss för namn än, men det lutar åt ett håll iallafall. Återkommer om det.
Ha de gott alla!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis en en gång till er lilla tjej :)

Skönt att det gick bra allting.

Vad snäll Wille är som vill bjuda henne på kex ;)

Ha det så bra

Massor med kramar

2008-05-28 @ 16:44:11
Postat av: Big

Grattis!! Vad bra att det gick bra och vad kul med en liten tjej:) Markus hälsar grattis ockå! kram!!

2008-05-28 @ 17:11:23
URL: http://biggelito.blogg.se/
Postat av: Karin

Grattis än en gång!! Jag är så glad för er skull!!

Hoppas amningen kommer igång ordentligt, så jobbigt i början när det inte fungerar.



Njut ordentligt av de här dagarna nu!! och ta hand om er!!

Kramar

2008-05-28 @ 18:09:32
URL: http://singbear.blogg.se/
Postat av: Mikaela, Olle&Noah

Grattis till tjejen... skönt att allt gick bra!

Hälsn Mikaela, Olle och lillebror

2008-05-29 @ 13:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0