Vecka 30!

Äntligen är vi i vecka trettio, nu börjar nedräkningen där. 10 veckor kvar!

Idag jobbade jag mellan 8.00-11.00 och sen kilade jag hem och fikade med Patrik och William.
Efter fikat, vevade jag ihop en smet till matbröd och körde in i ugnen. Plockade i och ur diskmaskinen och plockade undan lite i lägenheten och vattnade blommorna.
Lagade lunch och käkade blev jätte trötta efter det så Wille och Patrik somnade, jag kom inte till ro alls. Så jag läste en stund och sen gick jag ner och förberedde inför nästa brödbak och skurade ur Willes blöjjhink som inte luktade hallon precis.
Väckte sen mina små törnrosor och så kilade vi hem till mamma och pappa som bjöd på våfflor. Satt där och snackade skit ett tag innan jag tog mig i kragen och gick hem.
Knådade ihop en deg till och medans den jäste så tvättade jag golv och tömde diskmaskinen igen (mycket disk blir det). Medans brödet var i ugnen lagade vi mat och åt.
Sen har jag nattat Wille och nu sitter jag här. Är helt slut och har ruskigt ont i ryggen. Ska plocka undan lite på nedervåningen och eventuellt köra en maskin tvätt. Så ska jag kika på men in trees oxå, missade ju förra veckan.
Här kommer iallafall en uträkning för den här veckan.
Go´kväll!

Du har gått 203 fulla dagar av 280 
Du är i vecka 30 
Du har gått 29 fulla veckor och 0 fulla dagar (v29+0) 
Du är i 7:e kalendermånaden 
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), 
Du är i trimester tre. 
Du har 77 dagar kvar till förlossning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0