Söndag + Måndag

Igår så fortsatte jag och Wille att bara ha en lugn förmiddag. Efter lunch kom mamma förbi med Peppen så följde vi med ner till biblioteket. Där hade dom nån lekutställning eller vad det hette. Ett stort lekrum var det iallafall, så vi släppte lös vildingen där inne så fick han fara runt där inne o leka. Var lite små läskigt i början tyckte han, men det gick snart över. Sen knallade vi hem. Jag trodde William ville sova när han kom hem för han var verkligen dötrött, men inte då. Så vi satte oss i soffan och kollade på Ronja Rövardotter i hopp om att han skulle somna framför den istället. Men så blev det inte heller.
När filmen var slut kom Patrik hem ganska så precis. VI gick ner och handlade lite och sen gick vi hem och lagade mat. Resten av kvällen var det bara mys som gällde. Hade hyrt en film oxå.

Idag jobbade jag mellan 8.00-11.00 och när jag kom hem så plockade jag i och ur diskmaskinen och startade den, vi skrev en inköpslista, hämtade WIlle på dagis och gick o storhandlade. Lagade mat och efter det skulle vi börja storstäda, vi slocknade på soffan istället. När vi vaknade bestämde vi oss för att bara göra hälften av städningen idag, så vi har plockat snyggt i alla rum, rensat under nattduksborden, rensat lilla vagnen  i badrummet, bädda rent och storstädadat bland WIlliams leksaker. Slängde en del, plockade undan en del och la allt i varsin låda. Så nu är det prydligt där oxå. ett tag iallafall. ;)
Så drog Patrik iväg till brukshundsklubben och jag lagade mat. Efter maten har Wille badat och nu sover han och jag väntar på Patrik. Det var väl det antar jag.
Såg på familjeliv att jag varit gravid nu i över 200 dagar. Jösses va länge! 
Ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0