Klar med blomplanteringen

Jepps, idag hann jag klart med omplanteringen av alla blommor. Så nu har alla ny och fräsch jord och rendiskade krukor. Skulle inte förvåna mig om dom blir så chockad nu så dom dör allihop. Men då har man ju iallafall gjort ett försök, jag menar har man inte gröna fingrar så får man försöka va generös med ny jord var tredje år eller så ! ;)
Annars så har jag inte gjort så mycket mer här hemma.
Jag och Wille var ute i det härliga vädret idag. Kändes som April typ. Var varmt och sol. Vi gick fram och tillbaka till ankdammen och matade änderna. Wille tycker det är jätte roligt, fast lite nervig blir han allt när dom kommer så nära att dom små smakar lite på hans brallor.! ;)
Sen somnade jag på soffan medans Patrik och William var ner på stan. Tydligen hade Wille somnat i vagnen när dom var ute oxå, så vi hade väl kört slut på varandra. =)
Sen har jag letat lite recept på internet. Funderar på att baka nåndag. Måste bara ladda upp lite energi. Men den här veckan blir det inte av iallafall. Kanske nästa.
Lagade middag och så åt jag jag William (Patrik är iväg med sina kompisar), när vi sitter där och äter (pasta med chiligryta) så utropar Wille helt plötsligt.
-Kolla Mamma, jag hittade mat!.
eeeh va? tänkte jag, hela tallriken är ju full med mat. Men han menade en stackars liten mackaron som han hitta. Vilka ideer! =)
Nej nu ska jag lägga mig på soffan och fortsätta glo på efterlyst och sen på Kitchen nightmare eller vad det heter.
Go´kväll!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hehe, mamma och jag matade oxå änderna idag. Så nu är dom nog mätta och belåtna :)
Mamma berättade att hon hälsat på er idag :)
Kramar

2008-03-06 @ 22:34:02
URL: http://nallis76.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0