Jag ser det snöa, jag ser det snöa

Typiskt att det skulle komma en massa snö nu helt plötsligt. WHY?!  Blommorna som hade ploppat upp ur rabatten och alla knopparna på buskarna, gräset har ju till och med blivit grönt. Men nej, då kommer det lite snö. Nu dog mina vårkänslor tror jag.
Idag vaknade jag snorig och med en brännande känsla i näsan och halsen (typiskt att man ska bli sjuk dagen efter man köpt tabletter för att höjja immunförsvaret) sen har jag jobbat mellan 8.00-11.00. Efter jobbet kom Patrik och Wille och mötte mig så vi gick och handlade lite små grejjer. Sen hem och laga mat och så var det dax för Wille att sova lunch. Jag passade oxå på att sova.
På eftermiddagen vaknade mitt sortera-i-röran-humör till liv igen (det har ju varit dött ett tag på den fronten, tack och lov ;) ) så jag rev ur allt i städskåpet och gjorde fint där inne. Blev jätte fint man kan till och med ta ut dammsugaren utan att femhundra andra grejjer trillar ut. 
Efter det åt vi mellanmål och sen kilade vi ner på stan och träffade mamma. Var in på apoteket och köpte typ det dyraste plåstret som dom hade. Nu ska vi se om de klarar Willes små pillriga fingrar. Han pillar ju sönder ett sår han har haft i pannan sen urminnes tider. Istället för att läka blir det bara större och större. Vanliga plåster funkar inte, dom pillar han bort på en gång.
Gjorde även värsta klippet och köpte en äggkokare, dock inte på apoteket. Det har jag velat ha länge, men varit för snål för att köpa. Men när dom bara kostade 89:- på Ica så slog jag till. Ännu billigare blev det i kassan sen när jag träffade på Patrik där och han betalade. Ibland har man flyt ! =)
Sen följde vi med hem till mamma och fikade en sväng. Wille försökte sig på att spela lite tv-spel med Henke och Lina. 
Sen gick vi hem och lagade mat och åt. Wille skulle egentligen ha fått bada ikväll, men han är ju inne i sitt allra värsta trots tid just nu så när han inte kunde sköta sig vid matbordet (middagen tog 45 minuter!) så fick han allt gå och sova utan bad. Får se om han är på bättre hurmör imorrn, då blir det bad då istället!
Annars har det väl inte hänt så mycket mer idag antar jag. Ska gå o lägga mig och läsa en stund tror jag.
Godnatt 

Du har gått 210 fulla dagar av 280 
Du är i vecka 31 
Du har gått 30 fulla veckor och 0 fulla dagar (v30+0) 
Du är i 7:e kalendermånaden 
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), 
Du är i trimester tre. 
Du har 70 dagar kvar till förlossning
75% av graviditeten är avklarad! =)

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh, jag behöver också städa städskåpet, vår dammsugare får inte ens plats där inne.... Men det är ju så trååååkigt! Jag har inte lust med något alls, vill bara ha bebis nu!
Kram

2008-03-20 @ 10:10:13
URL: http://singbear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0