Äntligen

Japp, äntligen torsdag. Nu är man ledig i hela 4 dagar på raken, innan man kör på fyra sista dagarna innan havandeskapspenningen börjar. Skönt!
Idag jobbade jag mellan 8.00-11.00. Så kom Patrik ner på stan och mötte mig och vi köpte påskägg till William. Det blir en byggare bob film, en leksaksbåt, minibananer och lite russin i det ägget. Vi köpte en tablettask att stoppa ner oxå.
Sen kilade vi hem, hämtade Wille på dagis och sen åt vi lunch. När Patrik hade åkt till jobbet vid kvar över ett vaknade mitt "röjjar humör" till liv igen och den här gången var det köksskåpen som fick sig en omgång. Allihopa. Så nu är det fint sorterat, slängt och så har jag gjort en hög med grejjer som jag ska fråga Patrik först om han håller med om att vi ska slänga de sakerna. Tror väl inte att han kommer protestera så värstans men man måste ju fråga lite oxå. =)
Sen var det dax för mellan mål och så gick vi ut en stund. Wille skottade snö, den enda snön som finns kvar just nu ligger på våran gård tror jag. Den är välfylld med snö, men inte utanför tomten. *suckar* Sen kilade vi ner på stan och köpte ägg och mjölk och sen in på jobbet där jag fick en påsk-present. Rosa tulpaner! Jätte fina!
När vi kom hem så plockade vi iordning på leksaksröran och sen gjorde vi mat. Eller mat och mat det blev fuskmiddag idag. Äggmackor och mjölk. Hade verkligen ingen ork alls att laga mat.
Sen fick William sitt efterlängtade bad. Så han plaskade på här ett bra tag medans jag försökte hitta en bekväm ställning någonstans i badrummet. Inte lätt.
Men nu ska jag kila ner och plocka undan efter maten och sen ska jag slå mig ner i soffan med Patrik. Han har kommit hem tidigare idag. *glad*
Go´kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0