Sjuk =/

Jajjemen, vaknade i morse och mådde inge vidare bra, mådde riktigt kasst faktist. Och det har hållit i sig hela dagen. Sur, hängig och trött. Så kan man nog sammanfatta mitt humör för dagen.
Och när jag fått Wille att somna för att sova middag, kryper jag ner i våran sköna säng och lyckas precis koppla bort tinnitus tjutet i öronen och den dunkande huvudvärken och nästan somnat så ringer telefonen. Då är det nån nisse som vill in här och fixa elementen. Och han kan ju naturligtvis inte komma nån annan dag, för det är typ bara vårat hus kvar att fixa så han vill ju inte åka till Oxelösund bara för att fixa våra element imorrn. SUCK!
När jag lagt på luren inser jag att jag skulle ha ljugit ihop någon bra historia istället och sagt att han absolut inte kan komma idag, för då uppenbarar sig röran i vårat hem för mig. JÖSSES! Det ser ut som (utan överdrift) Jerusalems förstörelse och dammigt och jaaa det går inte ens att beskriva. Traskar in till Wille och ska väcka honom och be han städa sina leksaker medans jag plockar undan lite annat. Men när han ligger där i sängen och sussar så sött så kan jag inte annat än att krypa ner brevid honom och bara ligga där och gosa lite.... ända tills det plingar på dörren. Så den stackars elementkillen fick gå runt i alla våra rum och beskåda det rörigaste hem han antagligen nånsin har sett + att jag precis klivit upp ur sängen och såg väl även jag ut som att ha kommit från Jerusalems förstörelse. När han var klar och gick ut såg jag att han direkt utanför dörren plockade upp mobilen, man kan ju bara gissa vem han ringde. Säkert sin fru, "Du älskling, jag ska aldrig någonsin påpeka att vi har rörigt hemma, för jag var nyss hos en familj och mecka element. Och som det såg ut där. JIIISES! " eller nått sånt ;)
Sen plågade jag mig ner till jobbet och satt på personalmöte.
När jag kommer hem hör jag hur våran ena degus motionerar i sitt lilla springhjul (eller vad det nu kan heta). Inget konstigt med det om det inte vore för att jag var tvärsäker på att jag lagt hjulet på sidan precis innan jag gick hemifrån. (Vi gör så då och då för våran ena degu har gått och blivit nån slags träningsnarkoman och kan spendera större delen av sin dag kutandes i hjulet om man inte håller koll. Och eftersom att vi inte tror att det är speciellt hälsosamt att träna så mycket, så försöker vi begränsa tränandet en smula genom att lägga ner hjulet på sidan, för öppningen till buren är för liten för att ta ut hjulet annars hade vi naturligtvis tagit ut det.). Men nu hade de små rackarna lyckats putta hjulet mot sandbadet och ner i den skålen OCH fått hjulet att stå upp. Scary! Snart börjar dom väl möblera om helt och hållet. Jaa dom slutar aldrig att förvåna mig dom små liven.
Nej nu börjar det bli sen och jag börjar bli trött. Eller trött har jag varit hela dagen, men mer trött än förrut!
Jaja ska sluta svamla!
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0