Jag visste det..

graviditeten går inte framåt, det går bakåt! ;)
I morse var vi på ultraljud, allt såg fin fint ut. Och nej vi kollade inte om det var en flicka eller pojke där inne! =)
Men så visade det sig att min kropp inte alls blev gravid när vi trodde utan typ 8 dagar senare. Så nu är vi hux flux i vecka 20 istället för vecka 21. Sånt som händer! Jag hade väl hoppats på att tanten helt förvånat skulle berätta att vi hade räknat så himla fel så jag var i vecka 35 minst. Men där fick man ;) Huvudsaken är ju att parveln är frisk och mår bra. Och det verkade det som den gjorde.
Sen har vi hunnit med en kontroll hos barnmorskan oxå. Fick lyssna på hjärtljuden och veta att allt fortfarande var som det skulle. (inget hade hänt de sex timmarna sen vi var på ul) =). Och  jag mådde bra och hade alla värden som jag skulle, inget chockerande alltså!
Sen har jag badat Wille idag o lite sånt mippel här hemma. Väldigt lungt. Imorrn jobbar man hela dagen så det är bäst att vila upp sig! ;)
Det var väl allt för idag antar jag. Sätter in en ny uträkning idag här neranför oxå:

Du har gått 133 fulla dagar av 280 
Du är i vecka 20 
Du har gått 19 fulla veckor och 0 fulla dagar (v19+0) 
Du är i 4:e kalendermånaden 
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), 
Du är i trimester två. 
Du har 147 dagar kvar till förlossning

Så är det!

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh det är så trist att flyttas åt fel håll, jag blev flyttad 2 jäkla veckor på ultraljudet jag.. Men tycker det går fort för dig ändå, så var nog bra så du inte "går om mig" ;)
Skönt att allt såg bra ut! (fast inte trodde vi nåt annat inte)
Jag har 75 dagar kvar jag, nästan hälften mot dig *retas*
Kramar!

2008-01-02 @ 20:39:11
URL: http://singbear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0