Hela Helgen!

Oj nu har det gått ett par dagar sen jag skrev här. Det blir lätt så när Patrik är hemma. Umgås med han istället för att sitta här ;)
I fredags så lämnade jag Wille på dagis och sen tror jag att jag var hemma hela dagen och bara tog det lungt. Kanske var nån kort sväng på stan eller så. (dåligt minne) ;)
När Wille och Patrik hade kommit hem så åkte vi in till Nyköping en vända. Köpte en ny vinterjacka (min gamla gick sönder), och lite blommor till köksfönstret där Pappa precis har satt upp våran nya fina fönsterbräda.
Hemma sen åt vi pizza och bara mös tillsammans.
I lördags så åkte vi in till Nyköping igen och jag köpte lite mamma kläder. En hel del på rea faktist. Sen köpte vi en ny jacka till William, lyckades hitta en spindelmannen jacka för bara 149:-. Jag älskar rea! ;)
Sen var det bara att åka hem och svida om till de nya klädera och invänta Willes farmor som skulle vara barnvakt. Vi skulle till Elin och Andreas på middag. Jätte trevligt och jätte gott. Efter middagen hade dom fest så det trillade in lite mer folk, men vi drog oss hemmåt vid nio tiden.
Igår vaknade jag med världens värk i kroppen, halsont och allmänt risig. *suckar* Nu börjar det tydligen om igen. Mådde kasst. Så jag fick inte mycket alls gjort. Var en sväng över till mina föräldrar och hälsade på. Sen köpte vi hem godis och bara satt och myste.
Imorse var det dax för Wille att gå till dagis igen. Måndagar är hans favorit för då har de gympa. Jag hade återbesök hos läkaren på förlossningen. Så nu vet jag att det är lungt med magen, bara att "höjja aktivitetsnivån" som läkaren sa. Äntligen. Inte för att jag har nån minsta gnutta energi till det, mår fortfarande kasst. Men iallafall. =) Så på torsdag är det vanligt barnmorske besök igen och tisdagen efter det ska vi tillbaka till läkaren ännu en gång och se till att magen mår bra och hur mycket jag kan anstränga mig resterande delen av graviditeten. såvida inget nytt händer vill säga.
Sen åkte vi och köpte lite grejjer till mitt scrapbooking (jösses vad vi har handlat den här helgen ser jag ;) )  och ny matskål till degusarna (en som man sätter fast i gallret, dom gräver ner den andra så man inte hittar den) och sen vidare till NA-svensson och köpte plaströr till buren. Så nu har vi gjort så fint till dem i buren.
Sen hämtade vi hem William, han och Patrik kollade på film medans jag sov en stund. Sen gick jag och William ner på stan och hämtade lite papper på jobbet och handlade lite. Fick förresten reda på idag att jag har fått havandeskaps penning beviljat från och med den 29 mars. Skönt! =)
Jaja sen har vi väl inte gjort så mycket mer, slängt in en maskin tvätt men jag ska nog ta tag i tvättandet på allvar imorrn.
Det var väl min helg. Ska gå o lägga mig nu. Är helt slut. Kanske ska lösa lite korsord först. ;)
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Karin

Det låter ju som en toppenhelg!!! Klart du ska umgås med Patrik i stället för att sitta vid datan, det hinner du ju ändå ;)

Skönt med beviljad hp, kan du välja själv om du vill jobba eller inte (ja om du nu inte blir sjukskriven igen...). Tänk, då har jag förhoppningsvis en liten bebbe att snusa på :D

(ska försöka hinna uppdatera om hur det gick i lördags, du får hålla utkik!)
Ta hand om dig!!
Kram

2008-01-29 @ 09:17:06
URL: http://singbear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0