Ett litet förtydligande av förra inlägget:

Självklart så hur tråkigt jag än har så tycker ju givetvis jag oxå att det är bäst att ta det lungt nu för bebisens bästa. Jag skulle inte göra någe för att utsätta den för fara med flit. Så visst är det så: Hellre tråkiga dagar och en trygg bebis än en livlig dag och risk för misfall eller dyl.
Japp så nu vet ni det!
Denna dagen har (om jag törs gnälla lite igen) varit ännu tråkigare för William har varit på dagis. Vill egentligen ha han hemma som sällskap. Men han tycker det är så roligt på dagis + att jag inte kan leka med honom så mycket just nu så då är det bättre att han får vara där och leka ett par timmar.
Jag har iallafall, tvättat lite juldukar, strykt lite andra dukar och gardiner (snart bytt alla julgardiner), pysslat om krukväxterna, kollat igenom vilka som behöver planteras om och rotat runt för att se hur mycket krukor jag har. Sen har jag varit nere på jobbet en sväng och suttit och pratat där och ätit lunch med mamma och pappa. Det är väl det. Vi har varit och handlat oxå. Och nu ska jag gå och göra mat och stryka sista gardinen som Patrik får hjälpa mig att sätta upp.
Är lite stolt över mig själv att jag fått en del gjort fast att jag tagit det så lungt som jag gjort. Och jag hoppas innerligt att de kommer säga på måndag att jag kan fortsätta i den här takten (eller mer) så det inte blir så att man måste vara sängliggandes. För det har ett antal personer berättat att det kan sluta så om man har blödningar.
En liten uträkning kommer här:

Du har gått 154 fulla dagar av 280 
Du är i vecka 23 
Du har gått 22 fulla veckor och 0 fulla dagar (v22+0) 
Du är i 5:e kalendermånaden 
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), 
Du är i trimester två. 
Du har 126 dagar kvar till förlossning

Har märkt att olika räknare kommer fram till att det är olika långt kvar från idag till den 28:e Maj. Det måste väl vara för att det är skottår i år?! Jaja strunt samma ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0