Host och host

Kunde bara inte somna igår. Låg vaken till typ två eller nått och bad till högre makter att William skulle ta sovmorgon. Det gjorde han oxå, kan man väl kalla det. Han sov en hel kvart längre än vad han brukar och vi gick upp halv sju.
Willes feber har kommit tillbaka igen. Visserligen inte så högt men det ligger mellan 38-39 grader hela tiden. Imorrn måste jag ringa vårdcentralen om han fortfarande har feber.
VI begav oss ut på en långpromenad med Peppen imorse, efter ungefär två tredjedelar fick jag så fasansfullt ont i höften att jag knappt kunde stå. Det värkte så jag blev alldeles svettig och yr. Jag fick verkligen bita ihop för att ta mig hela vägen hem. Väl hemma hade jag så ont att jag låg på hall golvet och bet mig i läppen för att inte borja grina eller spy. Gud vad ont jag hade. För att skringra tankarna gick jag upp på övervåningen där Wille satt och lekte. Satte mig i data stolen och började sortera lite papper på databordet. För er som inte sett vårat databord så ser det ungefär ut som ett gigantiskt sopberg eller nått liknande. Allt är bara instoppat och slängt över det. Enda fria ytorna är väl skärmen och tangentbordet. Men hux flux hade jag rivit bort allt från data bordet, sorterat alla papper, rensat alla små prylar gått igenom alla cdskivor och märkt upp dem så man vet vad det är på, surrat ihop sladdar och lagt dom snyggt, dammat av över allt. Osv osv. Mitt i allt blev jag alldeles skakig och kände mig yr. Insåg då att jag inte ätit nått på fem timmar och jag antar att min promenad med värk antagligen tagit lite mer på krafterna än jag trott. Men efter lite mat var jag igång igen och nu är det så fint så! Hoppas Patrik oxå tycker det när han kommer hem.
Efter det kom Pappa på besök en sväng. Wille lekte lite med honom men var ganska hängig så det var inte riktigt lika härjigt som det brukar vara när hans morfar är på besök.
Sen tog vi det lite lungt en stund på eftermiddagen och kollade på film. Tigerbröder, för typ 300:ade gången eller så. ;) Sen gick vi ner på stan och handlade. Träffade mamma så vi följde med och fikade hemma hos dem.
Knatade hem och Wille fortsatte kolla på film medans jag städade undan alla leksaker och dammsög hela undervåningen.
Sen åt vi mackor och så ut en sväng med peppen innan det var dax för Wille att sova.
Sen har det varit tv-tittandes för mig och nu sitter jag här.

Du har gått 182 fulla dagar av 280 
Du är i vecka 27 
Du har gått 26 fulla veckor och 0 fulla dagar (v26+0) 
Du är i 6:e kalendermånaden 
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), 
Du är i trimester två. 
Du har 98 dagar kvar till förlossning <------ Under 100 dagar! Whiihooo!


Kommentarer
Postat av: Karin

Men åh vad duktig du har vart!!!!!
Klart jag kan vara barnbakt, men bara om du lovar att ligga på soffan Hela dagen! :P
Hoppas Willes feber är borta i morgon, och klart att Patrik kommer tycka det är fint!!!
KRam!

2008-02-20 @ 22:26:16
URL: http://singbear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0