Glad

vad glad jag blev av kommentarerna i gårdagens inlägg. Kul att höra att andra tycker att man får saker gjort. Själv tycker jag mest att jag bara går och segar hela dagarna;)
Idag jobbade jag, det var tyngre än jag kom ihåg, visserligen har ju magen växt en del dom senaste veckorna. Men det gick bra endå. Var ju bara mellan 8.00-11.00.
Hem efter det och tog ut Peppen på en sväng, en matte-Peppen runda, det blir ju inte så ofta nu för tiden. Så åt vi lunch och efter det så skulle Wille och patrik sova en stund. Patrik för att han jobbat natt och var tvungen att gå upp tidigt när jag gick till jobbet. Då fick jag lite att göra så jag satte igång att rensa i skafferierna. Det behövdes kan jag lova. =) Men nu är det så fint och prydligt där inne, undrar hur länge det håller sig ? ;) Efter det satte jag mig med kokboken som jag lånat på bibblan. Det var dietistens förslag på bok. Så jag skrev ner en massa receptförslag så får vi väl se vad Patrik säger. Han är ju lite kräsnare än mig.
Sen fick jag för mig att jag skulle skruva isär spjälsängen själv, det har vi ju inte hunnit gjort fast att Wille bytte säng i typ början av december eller när det var. Det gick väl sådär. Mycket krångligare än vad jag tänkt mig, var svårt att få loss den där sidan som man kan höjja o sänka. Men skam den som ger sig ;)
Sen tog jag det lungt en stund, målade lite med Wille och så.
Så slog det mig att Patrik hade glömt sin matlåda här hemma så jag och Wille tog med matlådan och Peppen och gick fram och tillbaka till Patriks jobb.
Sen har jag lagat renskavsgryta och ätit och hör och häpna men jag städade undan på spisen och diskbänken på en gång efteråt. Det är inte ofta. Det brukar jag skjuta på minst ett par timmar. :)
Nu ska jag ta o packa Willes dagis väska och göra iordning för imorrn sen tänkte jag nog duscha och efter det sätta mig i soffan och om jag har ork ska jag scrappa lite. Orkade inte igår.
Min kropp kommer att ropa halleluja när jag lägger mig, har hållit igång rätt bra idag jämfört med de senaste tre veckorna när jag har haft ordinerad vila.
Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hihi tycker alltid du får mycket gjort. Du har jämt gjort massa saker du kan skriva om här ju :)
Kram

2008-02-07 @ 19:31:10
URL: http://nallis76.blogg.se
Postat av: Anneli

Jag blir så avundsjuk på din ork! Jag har inga barn och ingen hund och jag orkar ändå ingenting ;) Skärpning Anneli! Och good work Sofie! Kram

2008-02-08 @ 18:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0