Wille 3 år och Sofie matförgiftad

Igår på förmiddagen så fixade vi de sista innan kalaset som vi skulle haft idag. Och på eftermiddagen så åkte jag och Agneta till Helena och Magnus bröllop. Efter det var det mat och fika och var väl inte hemma förrens vid tio på kvällen. Hade med mig Amanda och hon skötte sig exemplariskt hela tiden. Skrattade och jollrade mesta delen av tiden, sov den andra delen av tiden förrutom när hon åt lite. Mamma kunde inte varit stoltare! =)
Men under kvällen började jag få ont i magen och när jag kom hem bröt det ut. Satt på toa hela natten i princip.
Så när William vaknade i morse och superglad över att det var hans födelsedag och att han skulle ha kalas kändes det inte så jätte kul att säga att vi var tvugna att ställa in. Wille blev jätte ledsen och frågade om han varit dum och sa förlåt flera gånger. Försökte få honom att förstå att så inte var fallet utan att jag var dålig. Stackarn. Men så pratade jag med mina föräldrar och vi flyttade kalaset dit och halverade det lite. Släktingarna bara så får våra kompisar komma över imorrn eller nån annan dag tänkte vi. Så jag masade över mig dit en sväng och var lite små social, hade fått i mig ett rivet äpple och hade piggnat på en del endå, fast värken i magen är kvar. William fick en hel hög med presenter, allt ifrån skor och pussel, till kläder, bil med husvagn, pennor, lego och golfset. =) Han var så glad. Så nu blir det ju lite fler små kalas än ett stort.
Nu är jag helt slut, energin i ett äpple räcker ju inte jätte långt. Har petat i mig lite kvällsmat och drukigt lite avslagen cola. Men även om jag inte måste rusa på toa längre så värker magen hela tiden. Som tur är har jag sluppit illamående och kräkningar hittils. Men jag hoppas att jag är på bättringsvägen. Det är inge vidare att amma när man har så lite enerig, känns som att hon snor den lilla kraft jag har i kroppen. ;)
En annan som var helt slut var födelsedagsbarnet. Han protesterade inte ens när det var dax att gå i säng. Lilla gubben!
Nej nu ska jag kila iväg och lägga mig jag med, har lite sömn att ta igen. Hoppas det blir en bättre natt i natt!
Godnatt

Som ni säkert förstår använde jag inte stegräknaren idag heller, tror inte ens jag kom upp i 100 steg idag. ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Men stackare då. Låter ju inte kul alls det där. Hoppas du mår bättre nu.

Kul för Wille att det blev ett kalas iaf :)

Jo jag får sängen imorgon förhoppningsvis. Bara det inte regnar, eftersom min kompis kille ska köra hit den på sin pick up.

Kramar

2008-08-10 @ 00:18:52
URL: http://nallis76.blogg.se/
Postat av: Karin

Grattis Wille ;)

Och stackars dig, hoppas du mår bättre nu!! Ne, amma när man inte får i sig nåt är värdelöst!!

Jag tycker du är duktig med stegräknaren iaf, önskar jag kunde få min att räkna de få steg jag tar ;)

Kram

2008-08-10 @ 10:20:43
URL: http://singbear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0