Storstädning del 2

Idag lämnade jag Wille på dagis vid nio. Patrik var iväg på någe jobbmöte. Så jag satte igång med storstädningen av övervåningen. Sen kom även Patrik och hjälpte mig. Så nu har vi dammat, duschat blommor, tvättat fönster och fejjat hela dagen. Nästan allt är klart. Vi ska dammsuga hela lägenheten och tvätta golv sen ska vi ta tag i rensningen av datarummet oxå. Får se om någe av det blir gjort eller påbörjat idag. Är fruktansvärt trött och magen är hård som sten. Borde nog ta en sån där bricanyl tablett snart.
På eftermiddagen gick jag och Wille till mormor och morfar (eller Wille cyklade ju såklart) och där var vi ute på gräsmattan i närmare två timmar och sparkade boll och kastade gräs. Wille hittade en fjäder och mormor berätta att den suttit på en pippis rumpa. Wille blev helt fortvivlad och sprang runt och letade efter pippi, ifall han frös om rumpan nu. ;)
Sen var det bara hem och äta kvällsmat.
Får se vad kvällen bjuder på, är trött men vill endå få det klart i datarummet. Får se vad som händer!
Ha de gott alla!


just ja, om jag inte skriver blogg på några dagar kan det vara för att vi ska lämna iväg datorn på lagning. Bara så att ni vet!
Bye

Kommentarer
Postat av: Karin

Du är superduktig som håller på o städar o donar!! Men kanske om du tar det lite lugnare så lugnar även magen ner sig?!
Kram

2008-04-24 @ 21:10:26
URL: http://singbear.blogg.se
Postat av: Linda

Håller med Karin. Är så imponerad av att ni är så duktiga och städa.
Stackars Wille, hoppas han hittade fågeln som frös om rumpan ;)
Kram

2008-04-25 @ 19:55:43
URL: http://nallis76.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0