snö....igen....

Gissa vad den dödströtta sofie gjorde för att hålla sig vaken igår kväll, först vek hon tvätt och sen svidade hon om till träningskläder och körde ett pass på x-trainern. Galet, det måste vara hormonerna som spelar mig ett spratt.

Idag var det dax att gå till dagis igen för Wille. Lämnade honom klockan nio, sen gick jag en sväng med Peppen och när jag kom hem gick jag och Patrik ner på stan. Jag har fått tillåtelse att bestämma vilket halsband Nova ska få ha den första tiden, så jag köpte ett lila. Det lär vara enda gången som hon får ha någe tjejjigt på sig, men vid kopplet gick gränsen för Patrik, det fick bli ett svart. ;)
Sen gick vi och handlade, insåg att vi inte hade rätt uppgifter för att kunna handla dammsugspåsar idag heller, så när Patrik knallade hem och lämnade matvarorna kilade jag in på biblioteket en sväng. När vi hittat rätt i dammsugspåsdjungeln så gick vi och fikade och bestämde oss för att åka in en sväng till Nyköping.
Patrik shoppade mer prylar till Nova. Jag vet, när det kommer till hans hobbys är han den värsta tänkbara prylbögen man kan hitta ;) Då är inget för mycket eller för bra ;) Annat är det när en annan vill köpa grejjer då måste man genomgå Patriks kundundersökning och om man klarar den så får man kanske köpa något. *skrattar* Nej så illa är det inte. Snarare tvärtom, jag är så otroligt rädd för att spendera pengar, IFALL vi inte skulle ha pengar i slutet av månaden så jag kan bara inte ge mig själv tillåtelse att köpa grejjer till mig. Får panik bara vid tanken. Ett exempel är det här med att gå till frisören, det skulle jag behövt göra för en sisådär 6-7 månader sen. Men jag kan bara inte, tänk om jag klipper mig och sen visar det sig i slutet av månaden att vi inte har råd med mat (inte för att det någonsin har hänt, men OM) Hemska tanke.
Jaja nog tjatat om det.
När vi kom hem skjussade Patrik mig och Peppen till mamma och pappa där jag skulle rasta Zacke åt dem, men det visade sig att Viktor redan var ute med honom så jag och Peppen knallade hem igen och inväntade att klockan skulle bli två då jag skulle hämta Wille.
På eftermiddagen har jag rensat nästa hylla som ju såg otroligt rörig ut i jämförelse med hyllan jag rensat igår. Så nu har vi två fina hyllor och ett hyllsystem som nog måste rensas det med. men det får nog bli på torsdag.
Sen skulle jag ta och montera dit dom där nya moderna (ska passa alla dammsugare) dammsugspåsarna. Gjorde som det stod och när jag kom till momentet. "veckla ut påsen" insåg jag vilken pytte-fjuttig påse det faktist var. Började fundera om det var något slags skämt. Jag menar vi har en liten dammsugare, och påsen fyllde inte ens ut hälften av utrymmet för påsar. Helt sjukt! 79 spänn för fem sånna där mickroskopiska påsar, det är ju ett hån för oss som fyller en sån där större påse på nolltid. Nä jag känner mig lurad.
Jaja sen har vi väl inte fått så mycket mer gjort än att vi kollade på bollibompa, åt och så fick Wille bada.
Jag har kört ett pass på x-trainern idag med och sen har jag målat naglarna medans jag kollade på House.
Det är väl allt för idag antar jag.
Sitter och kollar ut på all snö som vräker ner, vad är meningen med detta? Är det någon som är sugen på snö just nu? Förrutom Wille?  Jag vill ha vår, vämre och fågelkvitter, men mest av allt vill jag att det blir slutet av maj snart.

Wille har (enligt honom) lärt sig Bäbä vita lamm utantill, vilket han gärna påminner oss om en sisodär 100 gånger per dygn. Måste bara skriva ner hans tolkning av sången;
BääääääääBääääää vita barn
har du någon Ulll
jaaaaaaa jaaaaaa kära barn
ja har häcken full
heldagrock åt faaaaar
och söndag mor-mooooor
och tvååååå strumpor, lille lille brooooor
BRAAA! (då ska man hura och klappa händerna)  Jag tror han kommer ställa upp i idol innom kort!

Kommentarer
Postat av: Patrik

Hahahahaha vilken underbar familj jag har! =)
Älskar er så!

Gå å klipp dig! ;)

Puss puss!

2008-04-08 @ 22:47:33
URL: http://code93.blogg.se
Postat av: Karin

Men åh, vad duktig du är som städar och tränar och grejar!!!!
Kul med en Nova!

Har inte provat varken sele eller sjal.. Sjal verkar så krångligt att knyta, men himla mysigt ser det ju ut!

Jag vill faktiskt ha vår jag med nu, men här snöar det fortfarande :(
Kramar

2008-04-09 @ 10:16:18
URL: http://singbear.blogg.se
Postat av: Linda

Vad snällt av Patrik att du fick välja halsband till Nova ;) Är så nyfiken på eran lille vovve.
Vad duktig du är som tränar och har dig. Tänk om jag kunde vara så duktig.
Tur man inte är hemma om det ska hålla på å snöa. Det gör det som tur var inte här nere :)
Kramar

2008-04-09 @ 13:19:27
URL: http://nallis76.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0