ojojoj

jag har varit slö med bloggandets, och när jag väl skulle ta tag i det. Ja då funkade inte blogg.
Men nu är både jag och blogg igång. ;)

Sist jag skrev var i onsdags. Kommer faktist inte ihåg vad jag gjorde i torsdags. Jag jobbade väl mellan 08.00-11.00. Och sen vet jag att jag somnade i soffan typ klockan åtta. =)

I fredags så jobbade jag sista dagen mellan 08.00-11.00. Vid två tiden kilade jag ner på stan med mamma och Wille, köpte tårta och gick in på jobbet och fikade med dem som jobbade. På kvällen bakade jag och William pizza när Patrik var på bruks. Sen var det väl mys i soffan hela kvällen antar jag. =)

I lördags så var jag och Wille en sväng hos mamma och pappa på förmiddagen. På eftermiddagen så åkte vi hela familjen till femöre och knallade runt i skogen och hittade en liten mysig plats att sitta och fika på. Det mysiga försvann snabbt när det började ösregna huxflux. ;)

I söndags morse fick William vara hos mina föräldrar medans Patrik bjöd mig på brunch på ett hotell i Nyköping. Jätte mysigt och jätte gott. Blev alldeles proppmätt. Kändes jätte lyxigt att bara kunna åka iväg sådär. =)

På eftermiddagen så åkte vi ut till ett annat ställe på femöre och travade runt i skogen igen. Var jätte fint väder, hittade en glänta med sol där vi satt och fikade och Wille kastade kottar. Så skönt!

Igår så var Wille på dagis mellan 9.00-14.00 och då passade vi på att göra en massa ärenden. Bland annat boka tid för Pepsi hos veterinären. Han kan ju inte riktigt hålla tätt så vi får se imorrn vad de säger om det. Han är ju en gammal farbror nu, blir 11 år i slutet av månaden.
Sen gick jag in till mamma på jobbet för att fråga om vi skulle käka lunch ihop för Patrik skulle iväg och fixa lite andra grejjer. Fick en chock då mamma berättar att Pappa just fått reda på att han måste operera in en pacemaker. Det skulle göras redan dagen efter.  Så vi väntade lite med lunchen så att pappa han hem och så lunchade vi alla tre tillsammans så fick pappa berätta varför dom nu kommit på det så där på en gång.
Annars på eftermiddagen så städade vi lite och gjorde plats för våran nya träningsmaskin (som kom idag för övrigt). Sen tror jag inte vi hann mer igår vad jag minns.

Idag kom som sagt träningsmaskinen på morgonen. Vi provade den lite fram och tillbaka och lästa instruktioner för att förstå hur den funkar. Men det verkar inte vara för avancerat iallafall. =)
Sen var vi ute och gick en sväng, hamnade hos min mamma som satt själv hemma medans pappa var iväg på operation på karolinska. Satt och snacka lite skit tills det var dax att  gå hem och käka lunch och sova för Willes del. Vi tog med oss en trehjuling från mamma och pappa som Wille cyklade på hela vägen hem.
När Wille sov så rensade jag ur alla kökslådor och sorterade lite i dem.
På eftermiddagen så kilade vi ner på stan där vi oxå träffade mamma som precis fått reda på att operationen hade gått bra för pappa. Fixade lite ärenden på stan och sen gick vi hem och lagade middag och bakade chokladbollar.
Efter maten gick jag och Wille ut igen. Han cyklade hem till mormor och morfar och hälsade på morfar. Han hade världens största plåster på bröstet och Wille blåste lite grann ifall han hade ont.
Sen har de väl inte hänt så mycket. Jag hade tänkt testa träningsmaskinen lite försiktigt ikväll. Se om jag kan träna på den under graviditeten eller om höfterna kommer strejka. Vi får se!
Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jösses vad du ränner omkring och fixar och har dig :)...Blir trött bara av å läsa ju ;)
Vad skönt att det gick bra för din pappa.
Kramar

2008-04-01 @ 21:30:29
URL: http://nallis76.blogg.se
Postat av: Patrik

Du glömde jhu Virus i bloggen! ;)

Brunch blire mer av, den var ju super! Jag bjuder dig vid nästa bästa tilfälle igen! =)

Älskar dig för alltid!
Kram

2008-04-01 @ 21:46:31
URL: http://www.code93.blogg.se
Postat av: Karin

Vad skönt att allt gick bra med din pappa!!
Går du hemma med havandeskapspeng nu??
Kram

2008-04-02 @ 14:18:12
URL: http://singbear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0