Lilla Peppen

Idag lämnade vi William på dagis klockan nio. Sen gick vi en sväng med Peppen och tillslut hamnade vi hos mina föräldrar på en fika. Efter det handlade vi och sen en sväng in till Nyköping.
Medans vi käkade bakade jag bröd och efter det var det dax att sätta igång med "operation fixa-ett-urinprov-från-Peppen". Kan lova att det inte var det enklaste. Den hunden vet hur man håller sig, eller om han inte kan hålla sig så kissar han ungefär en ml åt gången. Lyckades iallafall samla in två ml innan det var dax att kasta sig i bilen för att åka till veterinären. Där undersökte de honom både på in och utsidan typ och vi antar och hoppas att det bara är vanlig urinvägsinfektion. Så det blir till att äta c-vitamin en vecka för herr Pepsi.
Efter det åkte vi hem till mina föräldrar som hade hämtat Wille på dagis medans vi var hos veterinären. Sen åkte vi hem och lagade mat och jag passade på att duscha och göra mig iordning. Efter maten så var jag ner på jobbet på "vincirkel", där vi gick igenom lite om röda viner den här gången. Det är intressant, men oj så invecklat. Jag tror aldrig att jag kommer att fatta det där helt. =)
Sen har vi myst i soffan och kommer väl göra det en stund till!
Go´kväll!

Du har gått 224 fulla dagar av 280 
Du är i vecka 33 
Du har gått 32 fulla veckor och 0 fulla dagar (v32+0) 
Du är i 8:e kalendermånaden 
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), 
Du är i trimester tre. 
Du har 56 dagar kvar till förlossning
80% av graviditeten är avklarad! =)

Måste bara passa på att tacka min underbara sambo för att han står ut med mig när jag blir orolig, nu både för Peppen och för Pappa.
Även om jag blir grinig och håller mig för mig själv och inte pratar så står han där brevid så snällt och bara kramar mig när jag ser för ledsen ut. Han är så förstående att han till och med förstår mig mer än vad jag själv gör. Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig Patrik. Jag älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Linda

Stackars Peppen. Hoppas verkligen att det "bara" är en urinvägsinfektion.
Förstår att du är orolig för både Peppen och din pappa. Men du verkar verkligen ha en underbar sambo i Patrik :)
Skickar över massa kramar

2008-04-02 @ 22:32:29
URL: http://nallis76.blogg.se
Postat av: Anonym

Jo men det är ju lätt att stå brevid å bara kramas när man har en så söt liten tjej! =)

Jag vet att du vill ha min jacka! ;)

2008-04-02 @ 22:57:04
Postat av: Agnieszka

Hoppas det inte var någe farligt med Vovven! Hittade dig via familjeliv och Elin! Hon som ska komma och äta middag hos er idag!
Själv bor jag i Nyköping med dottern och sambon!
Vad roligt att hitta en familjeblogg från Nyköping!
Ha det bäst nu!
kram

2008-04-03 @ 10:35:42
URL: http://www.agnieszka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0