Förlossningen

Morgonen började bra, hade lite telefontider att passa men det var allt. Bland annat skulle jag ringa till min barnmorska och fråga hur jag skulle göra med min mage, har ju haft jätte ont till och från i magen och jätte problem med sammandragningar. Men hon svarade inte idag heller så tillslut gav jag upp och ringde förlossningen. De tyckte att jag skulle komma in idag och kolla upp så att jag inte hade urinvägs infektion eller i värsta fall att förlossningen hade startat (vilket jag tvivlade starkt på, men urinvägsinfektion ville jag ju inte ha). Medans vi väntade på att pappa skulle komma och vara barn och hundvakt, passade jag på att börja röjja lite på övervåningen. Började i sovrummet med att riva ut alla sängkläder på balkongen, lagade persiennerna i vårat sovrummet och påbörjade en persienn i Willies rum osv. När pappa väl kom så åkte vi in, och jag trodde på fullaste allvar att vi skulle vara hemma på en timme igen, högst en och en halv.
Kom in kvart över tolv så då fick jag sånna där grejjer på magen som mäter barnets hjärtljud och om man har sammandragningar. Satt med den i över en halvtimme innan dom kom in och konstaterade att barnet var det ju absolut inget fel på. Den sprattar och donar där inne. Men att livmodern var väldigt aktiv, eller hur hon nu uttröck det. Så det var bara att invänta doktorn som just då var på lunch. Jag började bli jätte hungrig då. Så då visade min underbara pojkvän mig hur enormt underbar bara han kan vara. Ingen av oss hade fått med sig plånböckerna dit, men han hade en liten slant med sig och för dom köpte han en macka till mig och en sån där liten mjölk (jag har ju gått och blivit mjölkmissbrukare på sista tiden) och ingenting till honom. Fick riktigt ångest när han gjorde det, och erbjöd mig att dela mackan. Men inte då, min gentleman till pojkvän lät mig äta hela.
Sen gick vi och träffade läkaren och hon undersökte magen och livmodern. Som tur va så har inte alla sammandragningarna haft någon påverkan på livmodern så förlossningen är inte på G iallafall. *pjuh*
Så då skulle jag få bricanyl (eller hur det stavas) för att sammandragningarna skulle ge med sig och att värken skulle försvinna. Men värken blev bara värre och värre och till slut blev det nästan lite jobbigt. Men då kom dom in igen och så var det vara att sätta dit dom där grejjerna på magen igen för att se om bebis fortfarande mådde bra. Och det gjorde h*n. Då föreslog dom att jag skulle prova alvedon och se om det gick över. Men det ville jag åka hem och göra för då hade jag helt lessnat på att vara på sjukhus.
Väl hemma (typ kvart i fyra!!!!) pratade vi lite med Pappa innan han gick hem igen. Och sen kilade vi ut och lät Wille cykla lite och sen leka i lekparken.
När vi kom in fick Wille bada och vi passade på att städa undan lite till, Patrik fortsatte i sovrummet och jag vek tvätt i badrummet.
Ikväll är det tänkt att vi ska kika lite på tv och sen göra klart allt i sovrummet. Det är lite små plock kvar och en hel del dammning. Sen ska det även plockas in alla sängkläder som hänger på vädring. Då har vi bara badrum, hall, Willes rum och datarummet kvar i morgon. Sen är den här städningen över äntligen!
Men nu är det dax för lite tv innan jag ska sätta igång med min del i städandets.
Gokväll!

Du har gått 245 fulla dagar av 280 
Du är i vecka 36 
Du har gått 35 fulla veckor och 0 fulla dagar (v35+0) 
Du är i 8:e kalendermånaden 
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), 
Du är i trimester tre. 
Du har 35 dagar kvar till förlossning
88% av graviditeten är avklarad! =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du värd allt jag kan ge dig och mer!
Puss för en underbar dag i all oreda! =)

Älskar dig för alltid!

2008-04-23 @ 20:58:39
Postat av: Putte plankton

Det var jag som skrev ovan, vet inte varför det inte står!

Kram!

2008-04-23 @ 21:11:53
Postat av: Karin

Men vad skönt att det inte var på Giaf.. Hjälpte alvedonen sen då?
Kram

2008-04-23 @ 21:33:50
URL: http://singbear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0