Helgen!

Ja då var den här helgen över och man har hunnit med en hel arbetsdag oxå. Tänkte bara skriva ner lite vad som hände i helgen!
I Lördags hoppade jag på bussen i Nyköping 09.45 i hopp om att vara i Sthlm ca 11.00. MEN så blev det inte. Nej för sjävklart så lyckades en lastbil köra av vägen och att bärga den kunde ju inte vänta, så de stängde hux flux av motorvägen. Men insåg sen när bilköerna var flera mil långa att det här går nog inte. Så då öppnade dom ETT kör fält. Vilket slutade med att jag var framme klockan 13.00! Det började alltså inte så roligt ;)
Sen kutade vi runt i virrvarret, även kallat sthlm, efter en kina resturang. Fanns ingen!? Jo när vi gått igenom nått som kändes som halva stan så hittade vi en gata med 3 stycken på. Hrm ok.  Gott var det iallafall! Sen spenderade vi resterande av dagen med att gå i affärer och shoppa! Härligt ! Tills jag fick kramp i magen. Då fikade vi och sen tog vi tunnelbanan hem. Tunnelbanan fick för övrigt nått teckniskt fel så vi blev ståendes, visserligen bara fem minuter men det kändes som om jag inte riktigt hade flyt när det gäller kommunaltrafiken då inte ;)
Väl hemma hos Neta så hade hon en jätte skön fåtölj som jag blev liggandes i med min onda mage! Medans Neta serverade mat och passade upp på mig. Hon är för underbar! Sen glodde vi på tjejfilmer och käkade godis!
Dagen efter gjorde vi oss iordning och åkte in till gamla stan där vi knallade runt fram till lunch. Käkade där och hamnade sen mitt i högvakten. Vi smet in i storkyrkan en sväng först och sen gick vi ut och skrattade lite åt vakterna. :)
Sen knallade vi in till stan och fortsatte vårat shoppandes ett par timmar till! Köpte såna dyra fina ansiktsprodukter så mitt ansikte får ett "halleluja-moment" varje gång jag använder det nu!
Sen fikade vi och sa hejdå och så var det bara att hoppa på den knökfulla bussen hem igen. Denna gång var det inte en endaste liten tillstymmelse av bilkö så det var bara raka vägen hem!
Väl hemma kom Wille springandes och undrade om jag köpt någe till honom. Självklart! Bilar och ett flygplan!
Sen var det bara mys och gos resten av kvällen med familjen.
Och som sagt, denna dag har bara varit jobb!

Så gott folk, det var min helg det!

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter som du haft en trevlig helg, trots att den började lite tråkigt med köer :) Själv skulle jag blivit galen av att sitta så länge i köer.. Skulle väl varit ute och sprungit brevid bussen..hehe..
Kramar

2007-11-05 @ 20:48:30
URL: http://nallis76.blogg.se
Postat av: Agneta

Vad bra att du hade kul, det hade jag också. Förutom när jag stog på buss terminalen i 2 timmar (suck) men det var värt väntan för att få träffa dig. :) kram vännen

2007-11-05 @ 21:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0