Ojsan

Nu har tiden skenat iväg igen och jag har glömt att skriva ;)
I fredags jobbade jag hela dagen förrutom en sväng mitt på dagen då jag var hos bm och pratade lite. Får ju så ont i magen när jag äter. Hon trodde att bebis liger bakåt i magen och trycker på tarmarna så det var inte mycket att göra åt. Kan tänka mig att det är så för jag kan ju ha nästan alla mina vanliga byxor fortfarande. Försökte även lyssna på hjärtljuden men fick bara höra små korta stunder för h*n kunde ju såklart inte ligga still en enda sekund. =) På kvällen sen fick vi inte mycket gjort, vi låg på soffan och myste, det var ungefär det som skedde innan vi la oss i sängen och myste för att sen (direkt) somna. =)
I Lördags jobbade jag till halv tre. Sen gick vi och fikade hos mamma en sväng. Lämnade Wille där och gick o handlade. Sen så kom vi på den briljanta idéen att Wille skulle sova hos sin mormor och morfar. Så vi hörde film, handlade lite god mat och bara myste resten av kvällen!
På söndagen så kilade vi till ica och småhandlade lite, hem sen och började storstäda, rensade och dammade, tvättade fönster och donade över allt. Eller iallafall hela undervåningen. Fick lite små avbrott då Wille kom hem från mormor och morfar, där han hade fått julpynta med tomtar och klätt granen! Fick även kila över till farmor och hennes mamma som fyllde år. Patrik kom även på att han hux flux ville att vi skulle göra inlagd strömming mitt i allt så lite av städtiden gick åt till det med. Och ytterligare lite tid gick åt till att skriva och posta alla julkort, som vi kom på att det var sista dagen att göra om man ville skicka med julfrimärke iallafall.  Alla dessa avbrott gjorde att vi "bara" blev klara med undervåningen och en del av övervåningen. Så nu får vi ta resten pö om pö i veckan.

Idag så jobbade jag mellan åtta och elva. Sen när jag skulle hämta Wille så träffade jag på dem på stan så vi gjorde sällskap till dagis och hämtade hans väska. Sen var det bara att kila hem och hämta vagnen och ner till vårdcentralen där jag skulle lämna prover. Det lilla besöket tog drygt 40 minuter. När jag kommer ut därifrån inser jag att jag i all hast hade glömt min utbetalningslapp som jag fått, så jag fick knalla hem igen och hämta den och sen ner på banken för att få över pengarna på kortet. Och där var vi ju inte ensama kan jag lova ;) När vi var klara där så var klockan tio i ett. Då stötte vi på pappa som skulle gå o käka med mamma. Så jag och Wille hängde på och åt med dem på Athena. Efter maten så följde pappa med hem till oss och började laga våran soffa som brakat ihop. Han hade stor hjälp av William som satt och hamra och borra med sina maskiner ;). När pappa kilade  iväg hem för att hämta lite mer grejjer så la jag Wille så han skulle få vila lite middag och strax efter det kom Patrik hem från jobbet. När pappa kom tillbaka så åkte jag o Patrik in till Nyköping och fixade alla julklappar som var kvar. Två saker kvar att handla, men vi vet precis vad och vart vi ska handla det så det får bli på lördag. Tog även en runda på stan i oxelösund för att verkligen få med allt som skulle handlas. När vi kom hem klädde vi på Wille och gick med pappa ner på stan och handlade lite mat. Och sen var det bara hem och käka kvällsmat. Efter att jag lagt Wille har jag skurat toaletten, handfatet och badkaret, har även skurat rent under badkaret och sorterat alla tvätt. Slängt in en maskin oxå. Och nu sitter jag här.  ;) Ska nog sova snart för jag är helt slut. Så det är vad jag har pysslat med de senaste dagarna.
Resten av veckan jobbar jag mellan 8.00-18.30 förrutom Torsdag och fredag då jag slutar 19.30. Det blir långa dagar så jag kommer inte att få mycket gjort efter jobbet. Tur man är ledig Lördag och Söndag. Och tur att Patrik slutar 14.00 hela veckan. Då hinner han ta hand om allt som är kvar ;)
Nej nu är det sängen för min del.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Cougar

Ja nog har vi haft en dell att göra alltid!
Älskar dig! Kram!

2007-12-17 @ 21:44:33
URL: http://www.carnivora.se
Postat av: Karin

Men oj vad ni har vart duktiga!!! Jag blir jätteimponerad ;)
Jag kan oxå ha ett par av mina gamla byxor fortfarande, i alla fall en liten stund, hehe..
Vad var det för prover du tog?
Jag fick dropp för jag hade inte fått i mig tillräckligt med näring, först magsjukan och sedan en hemsk förkylning gjorde att energin var på minus. Hade 4 grader högre temperatur än vanligt från tisdag till lördag och bebis blev slö.. Så de ville ha lite koll!
Kram kram

2007-12-18 @ 10:55:59
URL: http://singbear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0